Каталог товарів

Дропшипінг як бізнес в Україні

Категорії
Ця стаття була оновлена 26 08 2023
Зміст
  1. Хто бере участь у дропшипінг торгівлі?
  2. Дропшиіпінг замовлення по кроках:
  3. Труднощі при дропшипінг торгівлі
  4. Чим вигідний дропшипінг для всіх учасників?
  5. Кому підходить схема дропшипінг, як модель ведення бізнесу
  6. Заробіток дропшиппера

У сфері інтернет рітейлу термін «дропшипінг» став уже досить впізнаваним і зрозумілим. Однак у тих, хто стикається цим поняттям або з торгівлею в Інтернеті вперше, це слово може викликати низку питань, на які ми постараємося розгорнуто відповісти в циклі статей про таку модель торгівлі, як дропшипінг.

Дропшиппінг - це постачання товарів від постачальника до покупця, при якій продавець (дропшиппер) не має товару у себе в наявності, а виступає як вітрина товарів складу постачальника.

Пропонуємо розібратися, як же, все-таки, підприємцю-новачкові розпочати свій бізнес в інтернеті, не маючи великого капіталу. На перший погляд, тема дропшипінгу в Україні досить проста: запустив сайт, знайшов постачальника, і торгуй собі насолоду. Але все ж таки існує ряд нюансів і підводних каменів, які можуть перешкодити побудові правильної схеми торгівлі в інтернеті без наявності складу товарів. У цій статті ми намагатимемося дати максимально розгорнуті відповіді на ці запитання.

Хто бере участь у дропшипінг торгівлі?

  1. Виробник чи постачальник.
  2. Продавець (дропшиппер).
  3. Покупець (дроп).

Це три основні гравці даної моделі, в якій постачальник і безпосередньо продавець поділяють між собою етапи обслуговування клієнта і мається на увазі те, що продавець і постачальник товару - це різні учасники в ланцюжку продажу.

Ролі розподілені таким чином, що постачальник веде складський облік товару, зберігає його і, можливо, реалізує свої торгові точки.

Продавець , своєю чергою, постає як дистанційний відділ продажу і займається, зазвичай, роздрібними замовленнями, у своїй не викуповуючи замовлення собі склад, а відправляючи їх безпосередньо зі складу постачальника клієнту.

Клієнт спілкується безпосередньо з продавцем-дропшиппером. Перерахуванням грошей за покупку та іншими нюансами оформлення замовлення займається продавець .

Дропшиіпінг замовлення по кроках:

Крок 1.

  • Клієнт оформляє замовлення.
  • Оплачує.

Крок 2

  • Дропшиппер приймає замовлення.
  • Оформляє заявку постачальнику.
  • Оплачує оптову ціну замовлення постачальнику.
  • Передає дані клієнта складу для формування відправки.

Крок 3

  • Постачальник надсилає замовлення на клієнта.
  • Передає дані ТТН на замовлення.

Це ідеальний варіант розвитку подій, за якого кожен учасник отримає свої вигоди.

Але, як відомо, що більше ланок у ланцюжку, то вірогідніший збій у роботі.

Труднощі при дропшипінг торгівлі

Все може піти не так, як хотілося б, на будь-якому етапі:

  1. Постачальник надав недостовірні дані щодо своїх залишків товарів, а продавець розмістив неактуальну інформацію у себе в інтернет-магазині.
  2. Технічні збої в оновленні асортименту товару на сайті.
  3. Постачальник вчасно не списав позиції, які закінчилися, а дропшиппер все ще розміщує їх на своєму ресурсі.
  4. Пересортиця на складі постачальника, і знову ж таки невідповідність у наявності товарів.
  5. Якщо клієнт бажає оплатити покупку післяплатою, то не всі постачальники готові вести облік винагороди дропшиппера таким чином і встановлюють умову оплати за фактом.
  6. Дропшиппер не може бути впевнений у правильності компонування, кольорі та моделі відправленого товару.
  7. Відмова клієнта і повернення товару тягне у себе логістичні витрати, і передбачає додаткові домовленості з постачальником.
  8. Не всі постачальники надають повну інформацію про свій товар, що спричиняє додаткову роботу з каталогом та зображеннями товару.
  9. Збої у термінах постачання.

Це основні труднощі, які можуть виникнути під час торгівлі товарами за системою дропшипінг. Тому важливо побудувати роботу за даною схемою таким чином, щоб кожен учасник повною мірою якісно виконував свою роль.

Для якісної торгівлі без складу необхідно:

Постачальник

  • Веде складський облік та надає актуальні дані про залишки свого складу у зручних популярних форматах (CSV, YML, XML, XLSX) для повноцінної інтеграції вивантаження у будь-які інтернет майданчики.
  • Регулярно оновлює вивантаження.
  • Надає повну інформацію щодо товару, брендів.
  • Надає якісні зображення товару, що не захищені водяними знаками.
  • Менеджер з відвантажень зі складу завжди на зв'язку.
  • Впроваджено зрозумілу систему винагороди дропшиппера за замовленнями, оплаченими післяплатою.

Дропшиппер

  • Регулярно оновлює залишки складу постачальника та має налаштовану інтеграцію з файлами вивантаження (CSV, YML, XML, XLSX).
  • Картки товару заповнені максимально повно.
  • Дроппшипер має якісні та унікальні фотографії товару.
  • Ведеться оперативне та якісне обслуговування роздрібних клієнтів.

Модель дропшипінг торгівлі має на увазі те, що продавець і постачальник товару - це різні учасники, які працюють в одній команді. Ролі розподілені таким чином, що постачальник веде складський облік товарів, зберігає його в себе і, можливо, реалізує через торгові точки. Продавець, своєю чергою, постає як дистанційний відділ продажу і займається, зазвичай, роздрібними замовленнями, у своїй не викуповуючи замовлення собі склад, а відправляючи їх клієнту напряму.

Клієнт спілкується безпосередньо із продавцем. Продавець відповідає за перерахування грошей та інші нюанси оформлення замовлення.

Дропшиппер є вітриною для складу постачальника. Він повинен, так би мовити, оцифрувати склад, знати особливості всіх товарів та надавати клієнту максимальний зручний сервіс.

Продавець займається маркетингом та обслуговуванням клієнтів.

Налагоджена та оперативна взаємодія складу та продавця є запорукою плідної співпраці для обох учасників дропшипінгу торгівлі.

Чим вигідний дропшипінг для всіх учасників?

Очевидні вигоди будуть видно лише за повноцінної роботи схеми, коли кожен із учасників відповідально виконує свої обов'язки.

За такої схеми поставки товару постачальник якісно веде складський облік або займається виробництвом, при цьому розширюючи географію збуту через дропшипінг продавців, яким він довірив продаж свого товару.

Постачальник отримує:

  • відділ продажів з дропшипінгу продавців, мотивованих робити продажі;
  • масове просування та розповсюдження своїх товарів в інтернеті.

Продавець отримує:

  • склад товарів без фінансових вливань;
  • зниження логістичних та складських витрат;
  • можливість розширювати асортимент чи вибирати товари, якими хоче торгувати в певний період;
  • зниження вартості товару;
  • швидка доставка товару.

Торгівля без складу лише набирає обертів в Україні, і багато постачальників неминуче приходять до цієї схеми. Зараз багато великих інтернет-магазинів мають лише до 30% товару у себе в наявності, а решту 70% поставляють зі складів постачальників. Зараз в інтернет торгівлі в Україні та в пошуковій видачі перші позиції займають маркетплейси, які мають ширший асортимент товарів. Один і той самий товар може бути розміщений на багатьох майданчиках. Клієнт має перед собою великий вибір товарів, і вибір продавця вже залежить не тільки від ціни на товар, а й від багатьох інших факторів:

  • Якість майданчика та повнота інформації про розміщений товар.
  • Рівень та оперативність обслуговування менеджерами.
  • Додаткові вигоди надає майданчик.

Як правило, в одного постачальника може бути безліч дропшипінгу продавців, які реалізують його товари в мережі інтернет, часто конкуруючи між собою. Також і один дропшипінг продавець може співпрацювати з кількома постачальниками.

Кому підходить схема дропшипінг, як модель ведення бізнесу

Для виробників та постачальників

Якщо ви виробник чи маєте великий склад товарів, то Вам варто задуматися над побудовою якісної мережі дропшипінгу продавців. Це може суттєво скоротити витрати на просування вашого товару на ринку. Також ви отримуєте аутсорс відділ продажів мотивованих на результат.

Рекомендації:

  • Необхідно опрацювати зрозумілі умови для своїх партнерів та продавців.
  • Оцифрувати свій склад.
  • Ретельно вибирати продавців, які будуть реалізувати Ваш товар якнайкраще.

Для продавців:

  • Якщо у Вас вже є інтернет-магазин, що працює, і Ви плануєте розширити асортимент товарів, не закуповуючи великі партії.
  • Якщо у вас роздрібний магазин і Ви пропонуєте клієнтам товар на замовлення.
  • Бажаєте протестувати нову нішу товарів.
  • Бажаєте спробувати себе у продажах.
  • Плануєте відкрити інтернет магазин, але не можете визначитися з асортиментом.

Рекомендації

  • Оцініть конкуренцію у ніші товарів, у яких Ви збираєтеся торгувати.
  • Починати необхідно з невеликого асортименту товарів, щоби відпрацювати всі нюанси роботи з кожним із постачальників.
  • Великий каталог товарів має на увазі великі вкладення в маркетинг, тому не варто розпорошуватися на великий асортимент, а краще спочатку опрацювати 1-3 ніші товарів.
  • Якщо Ви новачок в інтернет торгівлі, то необхідно ретельно підібрати майданчик, на якому Ви займатиметеся реалізацією товарів.
  • Отримавши результати та прибуток від продажу зі складу постачальника, можна подумати над закупівлею невеликих оптових партій інших ходових товарів.

Незважаючи на низку нюансів, дана модель може бути ідеальною для деяких сфер бізнесу. В Україні існує чимало фабрик одягу як вітчизняного виробництва, так і популярних брендів закордонних постачальників, які пропонують систему партнерства для дропшипінгу продавців.

Заробіток дропшиппера

Як правило, дропшиппер отримує спеціальну ціну для закупівлі товарів зі складу постачальника. У деяких постачальників існує окремо оптова ціна на товар для закупівлі великих партій та окремо дропшиппінг-ціна для закупівлі від 1 одиниці товару. Дропшиппінг-ціна зазвичай більше, ніж оптова, відповідно і заробіток буде меншим. Але, у свою чергу, немає потреби у закупівлі великої оптової партії, а можна працювати прямо на замовлення.

Маржа, як правило, становить 20-30%, а іноді сягає і 40%.

Заробіток дропшиппера полягає в умінні продавати та працювати з клієнтом. Знання асортименту товару дозволяє робити ефективні допродажі (upsell) та продажу супутнього асортименту. Заміна відсутнього товару та пропозиція клієнту інших варіантів дозволяє збільшувати середній чек та лояльність клієнтів. Не варто розраховувати лише на асортимент. Варто розвиватися у продажах, маркетингу та вдосконаленні майданчика, на якому ведуться продажі, що дозволяє збільшити прибуток та побудувати стабільний бізнес у продажах без складу.

У подальших статтях нашого блогу розкриємо низку тем:

Як вибрати дропшипінг постачальника в Україні?

Перші кроки для торгівлі одягом в інтернеті

Відкрити інтернет магазин чи продавати через соціальні мережі?

Як відкрити та запустити успішний інтернет магазин на prom.ua

Як продавати через Instagram за допомогою Дропшипінг системи від фабрик

( 798 )
Коментарі
Поки немає відгуків
Написати коментар
Ім'я*
Email
Введіть коментар*
Переглянути всі